donderdag 16 maart 2017

Dag 17 - 22: 10 tem 15 maart Cruise + Miami

De vorige dagen hebben we weinig tijd en zin gehad om de blog verder aan te vullen. Het is onze laatste dag in de VS en we zitten nu op de luchthaven in Miami. Ons vlucht vertrekt pas om 13u10 en het is nog geen 11u dus dan doen we dat nu maar.

De wekker liep vanmorgen om 7u af. Rond 7u30 zaten we aan het ontbijt in ons hotel, The Hall in Miami South Beach, waar we de voorbije 2 dagen verbleven. Dit was weer een prima hotel in het hartje van South Beach. Het was ook het enige hotel dat ik niet zelf geboekt had via internet maar via Connections. En het gezegde ‘wat je zelf doet, doe je beter’ werd bevestigd. Ik had duidelijk gevraagd voor een kamer met 2 aparte bedden bij Connections maar we kregen dus een kamer met 1 bed. Dit kon niet meer veranderd worden maar gelukkig hadden we ook een grote zetel op de kamer en heeft Vinnie 2 nachten op de zetel geslapen. Maar ze heeft gelukkig heerlijk geslapen.
Maar nu eerst even terug naar de cruise. De 10e scheepte we rond 12u ’s middags in op ons gigantisch cruiseschip, The Enchantement of the Seas. We zouden om 17u beginnen te varen. Het inchecken en boarden ging supervlot en om 13u stonden we al bij het buffet. Het eten was weer prima en heel veel keuze. Zowel ’s morgens, ’s middags als ’s avonds. De cocktails waren ook heel lekker volgens Vinnie. Enkel het bier vond ik minder. Vooral Amerikaanse brol zoals Budweiser en Coors en godbetert Heineken. Ze hadden ook Stella en Guinness. Dus heb ik maar afgewisseld tussen deze twee. We hadden op voorhand een drankpakket besteld bij de cruisemaatschappij dus we moesten naar niets kijken. Frisdrank (hier kreeg je een grote, aparte beker voor), bier en cocktails was allemaal inbegrepen.

Helaas heb ikzelf niet kunnen genieten van de eerste dag/avond aangezien ik, net na dat de boot vertrok, mij niet goed voelde. Het was geen zeeziekte maar had last van buikkrampen en diarree. Ik ben dan maar op m’n bed gaan liggen. Vinnie is nog pilletjes gaan halen voor de maag en darmen en ik ben in slaap gevallen. Een paar uur later voelde ik me al een pak beter maar ben blijven liggen tot de volgende morgen. Toen was het gelukkig helemaal over. Vinnie heeft zich in ieder geval heel goed geamuseerd de eerste avond.

En de het belangrijkste: de bands natuurlijk! De eerste 2 jaren vond ik persoonlijk de line up beter. Maar we hebben heel wat goede en verrassende bands gezien. We hebben het er al over gehad om volgend jaar terug te gaan. Maar dan waarschijnlijk enkel voor de cruise en 2 à 3 dagen extra. Want dit is toch wel een heel unieke ervaring. Het klinkt als een cliché maar het is één grote familie op de boot. Iedereen is heel vriendelijk en amuseert zich rot. Het personeel op de boot heeft het ons een paar keer gezegd: We wisten niet wat we moesten verwachten met al die ruig uitziende mensen met tattoo’s en gekleurd haar maar na 1 avond waren ze al gerust gesteld. Op andere cruises behandelen zo ons meestal als slaven zeiden ze maar hier is iedereen heel behulpzaam en vriendelijk.

We hebben ook weer veel leuke mensen ontmoet. Vinnie heeft er weer heel wat Facebook vrienden bij :-) . Zoals ik al zei: het was one big family. Er waren ook veel Europeanen aan boord dit jaar. We hebben gepraat met Zweden, Zwitsers en vooral Duitsers. ¼ van de boot leken we Duitsers te zijn. Blijkbaar was er op de Duitse TV een documentaire bij het programma Rockpalast geweest van de cruise vorig jaar en hebben veel Duitsers daarna beslist dat ze dit niet wilden missen.

En dan onze laatste dagen na de cruise in Miami South Beach. Hierover kan ik kort zijn. Miami is niet ons ding dat wisten we al van de vorige keer. Maar we hadden er nog 2 dagen geboekt om uit te blazen na de cruise en niet meteen het vliegtuig op te moeten. Maandag ontbeten we nog op ons cruiseschip en om 9u gingen we weer aan land in de haven van Miami. Samen met 9 Duitsers namen we een busje naar Miami Beach. Waar we rond 10u aankwamen bij ons hotel. Onze kamer was nog niet klaar maar we konden wel al inchecken. Er was een bar in ons hotel waar we dan maar iets gedronken en gegeten hebben. En voor de rest gewoon wat geluierd. Ze hadden ook een groot zwembad maar hier hebben we geen gebruik van gemaakt. We waren allebei bekaf en wilden eigenlijk gewoon naar de kamer. Uiteindelijk besloten we dan maar om te gaan shoppen voor Vinnie hare Jhon. We hadden nog niet alle truitjes en petten die hij graag wilde. De winkel waar we 2 jaar geleden al spullen voor hem gekocht hadden, was er nog en daar hadden ze alles: Miami Heat, Dolphins en Marlins. Het winkelmeisje raadde Vinnie aan om een klantenkaart te nemen en dat leverde heel wat korting op. Ik kocht in een andere winkel ook nog een paar T-shirts. Ineens bleek dat Vinnie haar camera niet meer had. Dus zijn we snel terug naar ons hotel teruggegaan en daar hadden ze hem gelukkig bij de bar gevonden. Onze kamer was intussen ook klaar. Eindelijk konden we naar de kamer en toen bleek dus dat we maar 1 groot bed hadden. Maar zoals gezegd een andere kamer hadden ze niet meer dus moesten we het er mee doen. En al bij al is dat goed gelukt. Vinnie kreeg extra beddengoed van een kamermeisje en de zetel was perfect voor haar.

Gisteren hebben we uitgeslapen tot 10u30. We werden wakker toen ze onze kamer wilden komen doen. We waren vergeten om het ‘Do not disturb’ kaartje aan onze deur te hangen. We deden het kalm aan en om 12u gingen we eerst iets eten in de bar van ons hotel. Daarna hebben we wat rond gewandeld in Miami en ik heb vooral geprofiteerd van de vele gratis wifi in Miami om Pokémon te vangen. We bezochten ook het indrukwekkende Holocaust Memorial Monument en The Botanical Garden. Dit ligt vlak bij elkaar. Van het monument werden we stil en we vonden zelfs al heel vlug bij toeval de naam Anne Frank tussen alle namen op de 150 muren die een gedeelte van de gekende Holocaust slachtoffers weergaf.  De  gratis toegankelijke botanical garden was dan weer een oase van rust buiten de talrijke kleinere diersoorten die er overal krioelden. Vlinders, rupsen, hagedissen, vissen in de talrijke vijvers en zangvogels tussen de struiken en vogels. Een aangenaam stukje groen in deze betonnen grootstad.

Daarna gingen we opnieuw richting winkelstraat. Vinnie had in een winkel van haar favoriete schoenenmerk Dr Martens exemplaren gevonden die serieus afgeprijsd waren. Het waren special edition schoenen van The Teenage Mutant Ninja Turtles. Omdat ze twijfelde raadpleegde ze eerst Jhon en zijn advies: kopen die handel! Maar helaas hadden ze van geen enkel model haar maat. Dat was dus een tegenvaller. Maar Jhon heeft ze intussen ook al gevonden met korting op een Nederlandse site.

Voila ik denk dat het dat zo ongeveer wel is. Onze vlucht naar Newark (New Jersey) vertrekt over 1,5 uur. Hopelijk zonder problemen want de voorbije week is er in het Noordoosten van de VS veel sneeuw gevallen en gisteren waren er meer dan 8000 vluchten afgelast waaronder al 1000 voor Newark alleen. Maar vandaag zou alles op tijd moeten gaan. Check in op de luchthaven verliep heel vlot en volgens de borden zou onze vlucht zonder problemen vertrekken. Rond 16u15 zouden we dan landen in Newark en om 19u10 vertrekt onze vlucht naar Brussel waar we morgenvroeg om 7u30 zouden landen. Hopelijk kunnen we wat slapen in het vliegtuig en anders kijken we maar weer een filmke of 3.