woensdag 8 maart 2017

Dag 15: 8 maart Marathon

Na de vermoeiende dag van gisteren besloten we om wat langer uit te slapen. Maar later dan 8u werd ook weer niet. Omdat we morgen alweer The Keys achter ons laten hebben we eerst onze koffers gerangschikt en tegen 9u15 gingen we op pad. We reden eerst naar het Dolphin Research Center. Dit was maar een kwartiertje rijden van ons hotel. Hier verblijven permanent 28 dolfijnen. Ze vangen dolfijnen op van dolfinaria en dierentuinen die op pensioen. De oudste is 43 jaar oud en de jongste 2 jaar. Want er zijn natuurlijk ook nakomelingen. De film Flipper werd hier opgenomen maar er werden wel 5 dolfijnen van het centrum gebruikt voor de rol van Flipper. De dolfijn van 43 jaar was trouwens een nakomeling van 2 van die dolfijnen.
Opmerkelijk is dat ze hier de dolfijnen elke dag proberen te entertainen maar dat de dieren zelf beslissen of ze daar al dan niet zin in hebben. De dolfijnen kunnen in feite ook gemakkelijk uit het centrum ontsnappen omdat ze een stuk hoger kunnen springen dan de hekken maar ze beschouwen het centrum als hun thuis en zullen het dan ook niet verlaten.

Na een paar uur en vele foto's en filmpjes reden we naar het Bahia Honda State Park. Eerst nog even langs de winkel voor de picknick want het was alweer middag. Bij de ingang van het park was het file. Maar gelukkig ging het vrij vlot vooruit. Rond 13u zaten we aan de picknick tafel. Het Bahia Honda park bestaat vooral uit stranden maar dan we hele mooie. Het was er druk maar het is springbreak in Amerika. In dit park mag je in bepaalde zones blijkbaar alcohol mee op het strand nemen. Dit is eigenlijk in alle andere parken verboden. Maar hier stonden dus borden dat het op sommige plaatsen wel mag. Daar troepten dan ook vooral de jongeren samen. Er was verder nog een korte wandeling naar de oude spoorwegbrug naar Key West. Hier had je een mooi zicht over de baai, stranden, het hemelsblauwe water en de 7 miles brug die verder op ligt. We deden nog een wandeling voor het strand en er zaten weer heel wat vogels. De pelikanen voerden een show op door regelmatig op te stijgen en dan weer met een smak het water in te duiken voor vis. Het was al 17u45 toen we het park terug uit reden. Het was vandaag ook prachtig weer en bijna geen wolken aan de lucht. Het waaide nog wel maar gelukkig al minder hard dan de vorige dagen.

Rond 18u30 waren we terug bij ons hotel. Eerst even een douche en dan gaan eten bij ons favoriete restaurant van de Keys: SS Wreck. Hier zijn we 2 jaar geleden ook al een paar keer gaan eten en gisteren ook. We moesten even wachten want het zat bomvol. Om 21u30 waren terug in ons hotel. We zijn even buiten gaan zitten bij de bar aan het zwembad. Het is nu bijna middernacht.

Morgen gaan we naar Biscayne National Park. Hier hebben we 2 dagen geleden een boottocht gereserveerd. Die vertrekt om 10u. Het is nog een 2-tal uren rijden en om zeker te zijn bouwen nog een halfuur extra in omdat het op de Overseas Highway druk kan zijn. Dus de wekker staat al om 7u morgenvroeg. Voila dat was het dan weer voor vandaag. Wij kruipen weer onder de wol. De foto's zijn voor morgen. Morgenavond leveren we onze auto ook weer in aan de luchthaven in Miami waar ook ons hotel voor morgen ligt.