donderdag 9 maart 2017

Dag 16: Conch Key - Miami

Vanmorgen waren we allebei al om 6u30 wakker terwijl we de wekker pas om 7u gezet hadden. Maar dan konden we wat vroeger vertrekken om zeker op tijd te zijn voor de boottocht in het Biscayne National Park. Rond 7u15 reden we van de parking van ons hotel af. Met spijt in het hart laten we The Keys weer achter ons.

Vandaag stond er opvallend minder wind dan de voorbije dagen en dat voelde je meteen aan de temperatuur. Het was nog maar 7u30 en het was al 23°C en er stond amper een zuchtje wind. Dat werd dus bakken vandaag. Onze activiteit voor vandaag is het Biscayne National Park. We kwamen om 9u15 aan bij het visitor center en de boot zou om 10u vertrekken. Dus we hadden nog wat tijd voor een klein ontbijtje van de overschot van gisteren.

Maandag hadden we 2 plaatsen gereserveerd voor de boottocht naar Boca Chita Key, een klein eiland maar wel het meest bezochte van het park. In totaal zouden de boottocht en het bezoek aan het eiland 3 uur duren. Waarvan we slechts 45 minuten op het eiland zouden zijn. De tocht naar het eiland stelde niet heel veel voor. We zagen wel een paar zeeschildpadden maar je moest al geluk hebben om ze effectief gezien te hebben. Er was een ranger in opleiding mee aan boord en zij gaf uitleg over de geschiedenis van het park en over Boca Chita Key. Op deze key staat er een vuurtoren die er gebouwd eind jaren 30 van de vorige eeuw door ene Mark Honeywell. Hij liet er ook een haventje aanleggen en een kapel en overdekte patio bouwen om er met de toenmalig jetset te feesten. De vuurtoren was enkel voor de schijn, hij heeft nooit echt gediend.

We maakten er een korte wandeling en we werden op voorhand gewaarschuwd dat we lek zouden gestoken worden door de muggen. We hadden ons dus goed ingesmeerd met insectenmiddel met Deed maar we hebben geen enkele mug gezien of gehoord. Er was ook een klein strandje waar we enkele foto's maakten en dan bezochten we nog de vuurtoren. En toen waren jammer genoeg de 45 minuten al bijna voorbij. Het was een leuke excursie maar de 45 minuten die we kregen op het eilandje zelf vonden we toch maar heel kort. Ook de terugweg was niks speciaal. We hoopten misschien nog lamantijnen of dolfijnen te zien maar ook dat veel tegen: noppes. Het was mooi maar aan de korte kant. Iets na 13u meerden we weer aan bij het visitor center.

We bleven nog even bij het visitor center en om 13u30 vertrokken we dan naar ons hotel in de buurt van de luchthaven van Miami. We slapen vandaag in het Comfort Suites hotel. Dit hotel heeft een shuttledienst die ons morgen naar de haven van Miami zal brengen voor de cruise. Heel handig is dat. Het verkeer in Miami was druk maar viel al bij al goed mee. Om 14u30 kwamen we aan bij ons hotel. We gingen eerst nog een broodje eten bij de Subway op de hoek want we konden pas om 15u inchecken. Nadat we ingecheckt waren, brachten we de bagage naar de kamer en bleef Vinnie in het hotel. Ik zou de auto terugbrengen naar Alamo bij de luchthaven. Dat ging al bij al ook vlot. Om 16u30 parkeerde ik de auto in de garage van Alamo, nam de shuttle van ons hotel en om 17u15 stond ik alweer op onze kamer. Daarna eerst een deugddoende douche en onze koffers klaarmaken voor de cruise morgen.

Naar buiten gaan om te eten daar hadden we geen zin meer in. Er werden hier op een paar minuten tijd menu's van 4 verschillend pizzeria's onder de deur geschoven en dat kwam dus goed uit. We belde er eentje op en 45 minuten later werden er 2 pizza's aan onze hotelkamer geleverd. Ze waren best vettig maar het smaakte wel.

Het is nu 21u30. Morgen moeten we gelukkig niet vroeg. Dan is het eindelijk zover: The Salty Dog Cruise met Flogging Molly. Toch wel weer het hoofddoel van deze reis. De shuttle van het hotel zal ons om 11u droppen bij ons cruiseschip, Enchantment of the Seas van Royal Carribean Cruisline, in de haven. Vanaf 12u begint het inchecken en om 17u vertrekken we dan weer voor 3 dagen punk/folkmuziek op de Caraïbische Zee. Dag 1 is morgen met 's avonds al meteen heel wat optredens. De 2e dag meren aan op een privé-eiland van de cruisemaatschappij, Coco Cay, op de Bahama's. Waar van alles te doen is (o.a. snorkelen) en waar enkele groepen, waaronder natuurlijk Flogging Molly, zullen optreden op het strand! Dag 3 komen we aan in Nassau, de hoofdstad van de Bahama's en dag 4 meren we 's morgens alweer aan in Miami. De volgende update van de blog zal pas voor maandag of dinsdag zijn want op de boot hebben we geen wifi. Dus tot over een paar dagen.

Afstand: 110 mijl/170 km

Groeten,
Vinnie & Jeroen

Boca Chita Key - Biscayne NP

1. Geniet nog van de laatste dagen. Wat vliegt de tijd. Veilige terugreis gewenst. Gr., Nelly & André