zondag 9 april 2017

Overzichtje

We zijn weer ruim 3 weken terug van onze trip!

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken die onze reisverhalen gevolgd heeft. Hopelijk hebben jullie er veel leesplezier aan beleefd.

Na onze trip in 2015 gingen Vinnie en ik dit jaar weer terug naar het zuiden van de VS. Nu niet enkel Florida maar ook Louisiana, Mississippi, Alabama, Georgia en South Carolina. In totaal hebben we deze keer 3965 km afgelegd.

Hier volgt een kort overzicht van onze ervaringen:

Meevallers:

1. Ten eerste mijn reisgezel Vinnie. Ik denk dat ik ook wel voor haar kan spreken als ik zeg dat we weer 3 weken de tijd van ons leven hebben gehad. 

2. Zwemmen met lamantijnen: dit was één van mijn meest unieke ervaringen ooit. Als je ooit in de wintermaanden in de buurt van Crystal River bent, is dit een absolute aanrader.

3. De sfeer in de zuidelijke staten zoals Louisiana, Georgia en South Carolina. Ik kan het niet goed beschrijven maar we vonden het daar heel leuk.

4. Het weer was ook een absolute meevaller. Slechts 1 voormiddag regen gehad en voor de rest bijna altijd de zon. Er stond ook bijna onze hele vakantie een vrij stevige wind maar dat maakte qua temperaturen alleen maar aangenamer. Het is niet voor niets er heel wat mensen uit de Noordelijke staten in het zuiden komen overwinteren.

5. And last but not least: de Salty Dog Cruise natuurlijk. We hebben ons weer zo hard geamuseerd dat we van plan zijn om volgend jaar toch zeker de cruise terug te doen. Geen 3 weken maar een paar dagen voor en na de cruise.

Tegenvallers:

1. We vonden het jammer dat we in Charleston niet konden gaan kajakken met dolfijnen o.w.v. de harde wind.

2. Een paar keer hebben we pech gehad in het verkeer waardoor we toch wel wat tijd verloren en pas rond 19 - 20u in ons hotel aankwamen.

3. Grootste tegenvaller was voor ons het Dry Tortugas NP. Het fort op een eiland in de golf van Mexico ver weg van het vasteland is een unieke setting maar 175$ pp was het ons toch niet waard. Het is ook 5 uren op de boot zitten en de harde wind maakte dat onze snorkelplannen in duigen vielen. Maar ach we zijn er geweest en dat pakken ze ons niet meer af.

4. De eerste avond op de cruise heb ik met buik/darmproblemen door gebracht in bed. Dat was natuurlijk ook een tegenvaller maar gelukkig heb ik de dagen erna geen problemen meer gehad.

Zo dat was het dan weer.

Groeten,

Vinnie & Jeroen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten